Merry X-mas

Ja god jul då folket, vilket var igår för er.. vilket är idag för mig!  Har nån av dagarna varit som julafton för mig? Definitiv inte :) Den 23:e var tydligen som för er där hemma som juldan, vilket innebar fest! Upstate såklart.. Kl 8 påmorgonen där på alltså 24:e skulle jag skjtsa Jojjo till flygplatsen LGA för hon skulle till Florida, blev lite rörigt denna morgon kan jag säga haha.. Jag spenderade inte natten hemma utan kom hem halv 7 på morgonen och skulle ställa kl på halv 8 men råkade ställa den på halv 2.. Så vi försov oss rejält, kan ju meddela att J fortfarande var full när hon vaknade, (hon kom hem en timma innan mig) Men vi steg upp, eller hoppade upp ur sängen och åkte igårdagens smink och kläder till flygplatsen! Stressade då hennes plan snart skulle gå, körde vi fel 1020 miljoner gånger, men kan vart den bästa bilresan ever ändå! Över bron, se hela manhattan i det soliga vädret, bara det gjorde min julafton! Sen hem, åka fel 1 miljarder gånger till.. Har man ingen gps får man gå på huvudet och mitt lokalsinne är ju inte det bästa, men JA jag hittade hem, och det är fan inte lätt att hitta här i New York ska ja säga er.. Sen... sov jag hela dan! Så var min svenska julafton! :) Julafton här då.. idag? Jo vaknade halv 7, barnen hade då redan öppnat alla julklappar, så vi åt frukost (ägg, bacon, bagel) så osvenskt som det kan bli! Sen åkte ungarna till deras mamma vid 11 imorse, och min hostdad åkte nånannanstans haha. Så ja, jag har spenderat hela julafton i mitt rum med ett glas cola och en skål popcorn! JULIGT VA? inte en enda affär är ju öppen o jag är shopping sugen! Fick en vodkaflaska i julklapp idag, tänkte börja dricka lite.. men nee, alkohlist varning om man dricker själv va? JA fortsätter att kolla på serier istället och avvundas alla fulla människor där hemma! Imorgon blir det shopping heela långa dagen för mig iallafall, sen möjligtvis hinna med en brunch inne i city (alltså inte shoppinghela långa dagen, men ändå..) JA i julklapp då.. fick den i torsdags av min värdfamilj (?) haha pengar.. typ 3000:- och idag julafton en vodka! haha. YEY! Tackar alla hemifrån för pengarna jag fått (dom ska shoppas upp) hihi

Vilket som, noll julkänsla detta år.. inte öppnat ett enda paket, inte ätit nått som liknar julmat, inte sett nån kalle anka, inte sett en droppe snö :) men vad gör de, jag är lycklig iallfall. Jag bor i NewYork! Men nästa år då jävlar ska julafton firas som aldrig förr!

Och cred till den som orkade läsa all den här skiten! Nu är julen över, nu saknar jag inte Sverige längre.. Är rädd för att komma hem i vår, men.. jag saknar er där hemma en smutta iaf, ni kan ju alltid flytta hit om ni vill?.. eller.

Puss nu, jag ska få min skönhetsömn vakna tidigt imorgon och shoppa upp allt som finns.


I'm getting ready for  NYE instead!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0