One day in Redondobeach

Sådär då var man äntligen hemma.. Tog bara 3 timma att fixa det där jäkla social security number.. Alltså kö i 3 timmar, när det väl var min tur tog det bara en kvart, haha.. Satt där och trodde jag skulle somna, men jag överlevde det. Är desvärre sjukt trött nu.. Märkte även vilken lättnad det är att ha en gps :D har just nu bara lånat en av Tobias, men ska införskaffa mig en egen har jag tänkt. (Just det ja Pilly, nu hittar jag till Del Amo också, perfekt.) :) så dit ska jag åka och shoppa någon dag, när plånboken tillåter vill säga, den här veckan får jag fokusera på annat, för min plånbok just nu existerar inte ens 1 dollar.. Och min värdmamma som vill ta mig till frisören imorgon, haha pinsamsits. Men jag klurar nog ut något..

Lönene som kommer på fredag måste ju gå till den där jäkla bötern! och till någon rolig aktivitet som vi ska göra i helgen :) Blir inte mycket sparandes här inte.. Men hädan efter ska 60dollar läggas undan i veckan till NY och sen till slutet av månaden. Ska bli så kul att komma till johanna då vi ska börja planera vart vi ska resa runt den sista månaden, toppen!

Nu håller jag på med tvätt, ska jag erkänna en sak.. jag gillar att tvätta! hur härligt är det inte med doften av nytvättat? PLUS att jag får timmar till o sitta vid datorn medans tvätten står o rullar, haha.. men när man har typ 6 högar kanske det inte är lika roligt föresten. då går ju hela dagen åt att tvätta!

Jag är iaf glad nu, :) bra va..vart lite depp där ett tag, men nu börjar det släppa. Kan tänka mig att det bara kan bli bättre & bättre ju mer hemlängtan tyner bort.

Nu ska jag vika ihop den sista tvätten sen hämta kiddsen på skolan.. Funderade på om jag skulle börja skriva i bloggen på engelska.. men kom på att det är synd om mamma, farmor och alla andra som ska läsa den och kanske inte fattar allt ;) haha. men vem vet, kanske bli dubbelt upp snart istället.


vädret har inte vart riktigt på topp hela veckan.. men på lördag ska det bli strålande sol och 30 grader.. :) me like.

Kommentarer
Postat av: mari törnborg

vad omtänksam du är mot mig, ha ha

2010-03-24 @ 14:46:24
Postat av: Amme

Jag trodde vi skulle resa tsm din sista månad? :O

2010-03-24 @ 23:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0