Passover

Passover is one of the most widely observed Jewish holidays (Yom Tov),
and is commemorated by many affiliated and nonaffiliated Jews alike as a time
to contemplate the endurance of the Jewish people throughout history.

okej.. Igår var det passover som firades här i huset. Det är alltså en judisk-tradition vad jag förstått (hade ingen aning om att min värdfamilj var judar, men dom är tydligen inte troende utan firar bara hötiderna) iallafall.. Så det dukades upp med långbord för ungefär 20-30 personer. Var jätte trevligt men även jätte annorlunda skulle nog jag säga.. Satt vid bordet medans en gubbe satt och pratade i en timma om någonting med hötiden (förstod knappt ingenting, bara att dom firar denna dag för att hälsa våren välkomen.. typ) Sen skickade man runt massa grejer man skulle äta, vissa grejer var det äckligaste jg någonsin ätit, trodde helt seriöst jag skulle spy, inget jag bara säger utan trodde verkligen det! Sen åt vi iallfall, och det var gott! Vi åt Kalkon igen och massa annat gott.. Var riktigt trevligt och träffa hela släkten, vänner, osv.. Men en riktigt speciell kväll verkligen :)

Somnade inte förns typ 1 eller något igår, så ingen var ju speciellt pigg när man skulle upp kl 6 i morse.. Men jag överlevde och kom upp tills slut! nu har jag vartpå ikea, betalat bötern, samt tvättat all tvätt. skönt.
Dags o hämta kiddsen från skolan nu :)


såhär såg det typ ut det man skickade runt, och åt lite av varje.. äckligt skulle jag säga. haha

Kommentarer
Postat av: Lisa Lindman

Det låter ju jätte bra! :D Vill verkligen åka, har alltid drömt om att bo i USA så det vore sjukt roligt. Vem är kompisen? :) Jag letar lite folk som ska åka så man har någon att snacka med om allt runt omkring och så, lite läskigt är det minsan haha.

Jag ska plugga psykologi som major har jag tänkt, och sen även historia, språk och mer.

Va kul! Då får du visa mig allt som är värt att se i LA, haha. har du någon hemlängtan än då? Hur länge ska du jobba? :) Kramkram!

2010-03-30 @ 23:21:00
Postat av: sofia

jag lägger upp videon <3

2010-03-31 @ 18:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0