Everything I do.. I do it big

Jag svävar som på små rosa moln varannan dag alltså, idag är det rosamoln :) Precis vart på posten och skickat iväg en hel kartong med skor hem, var till min förvånan väldigt billigt också! Perfekt. Nu ska det bara inskaffas 10 nya par skor, haha. Snart helg, hoppas på gud att snöstormen som kommer inatt är över till dess, för nu är jag sugen på att göra city igen!

Fått lite frågor på bloggen med som ja tänkte besvara.

vad jobbar du med där borta? hur är din lön?om du inte vill berätta exakt kan du väll säga ungefär? nyfiken på hur det funkar där borta, kram :)

Jag jobbar som au-pair, fast privat! Därför tjänar jag lite mer än alla andra au-pairer i lön, 300$ i veckan! Vilket räcker gott och väl med tanke på att jag bor hos familjen har ett stort eget rum med eget badrum, får gratis mat, har en egen bil.. osv. Vet inte riktigt var du syftar på när du undrar hur det funkar här borta.. Men om du själv funderar på att åka, rekommenderar jag dig att åka med en förmedling (som jag gjorde första gången) att jag fick en familj privat var bara av en slump då jag har en kompis här som presenterade mig för den familjen jag bor hos nu..

Fan va schysst du verkar ha det. Är också sugen på att ta mig iväg utomlands! Gäller bara att få tummen ut.. haha .

Vet inte om jag missförstått det hela, ströläser en del ibland.

Du är aupair hos en ny familj nu sen ett tag? hur länge stannar du ?


Jag är nu au-pair i NewYork och inte längre LA.. (vilket många verkar tro att jag fortfarande är).. Bodde i LA ungefär 4 månader sen var jag hemma i Sverige under sommaren och åkte tillbaka till USA fast NewYork i början av Augusti, och jag åker hem nu i slutet av Mars, vilket suger!

Sådär ja, nu ska jag hämta ungarna från skolan.. Hoppas på att min dunderförkylning snart släpper :) Men tabletterna här funkar ju susen, haha.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver väldigt sällan här nu för tiden

2011-01-15 @ 13:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0